Ajudan's a buscar solucions

Comenta les noticies, planteja dubtes o questions, et podem ajudar i ho farem! i tu també pots ajudar-nos, digues que penses!

domingo, 19 de octubre de 2008

Impagaments Comercials




IMPAGAMENTS COMERCIALS

Com protegir-se:

MOROSITAT COMERCIAL:

És un fet notori que en els darrers mesos s’ha produït un augment de la morositat a tots els nivells, especialment a nivell comercial i d’empresa. La Unió Europea http://ec.europa.eu/enterprise/regulation/late_payments) ja indicava, abans de la crisi, que som uns dels països amb més retard en el pagament dels deutes. El tercer per la cua, concretament.

Les notícies econòmiques dels darrers mesos no apunten a una sortida immediata de la situació, el que obliga als operadors de mercat, petites, mitjanes i grans empreses, a prendre mesures de prevenció, en evitació dels perjudicis que a tots els nivells, fiscal, comptable, de liquidesa i operativitat, comporta un deute impagat.
PERILLS DE LA MOROSITAT:
Si en situació de crisi les empreses ja es veuen afectades amb una minva en la seva activitat amb les conseqüents pèrdues econòmiques i de quota de mercat, els impagaments incrementen exponencialment la pressió que ha de suportar l’estructura empresarial, minvant dràsticament la seva capacitat operativa i d’oferta de productes i/o serveis, i posicionant-la per sota d’altres empreses del mateix sector que puguin operar al mercat. La morositat, en definitiva, en fa més sensibles a la competència en la mesura en que el motor de l’empresa no disposa del combustible necessari que la faci funcionar correctament.

CAUSES DE MOROSITAT:

El mateix estudi de la Unió Europea indica que la principal causa d’impagament en plaç a Europa és la pròpia voluntat del deutor (un 32%), mentre que al nostre país aquest porcentatge s’incrementa fins al 62%.
MESURES D’AUTOPROTECCIÓ:

Si bé la crisi és quelcom que no podem evitar, la morositat sí es pot previndre en molts casos. En aquest sentit és primordial:
- Informar-se de la liquidesa i seriositat empresarial dels nous clients abans de contractar amb ells.
- Fer un seguiment constant de les factures que es deguin a la nostra empresa.
- No esperar. Al primer requeriment impagat cal actuar, ja que el temps disminueix dràsticament les nostres possibilitats de cobrar.

No hay comentarios: